DIDGERIDOO V JESKYNI 2017 - mezinárodní benefiční festival

Program festivalu DIDGERIDOO V JESKYNI · mezinárodní benefiční festivalO projektu festivalu v jeskyníchPartneři festivaluKontakty

Dovolte mi zveřejnit účetní bilanci uplynulého 4. ročníku DIDGERIDOO V JESKYNI 2014. Nejprve srdečné poděkování a poklona všem 27 dárcům, kteří podpořili akci FÉNIX a nemalou částkou 46.054 Kč snížili finanční schodek.




Dovolím si zde připomenout neobyčejného dárce, účastníka workshopu australana Bruce Rogerse, didgeridoo nadšence a finančního manažera Honzu Sedláčka, který se postaral o rozlet Fénixe - viz výše. Honza nabídl vedle štědrého daru také dobrovolnické finanční řizení festivalu, takže máme odbornou supervizi :)

Nyní následuje tradiční tabulka vyúčtování, která do koruny a haléře shrnuje účetní bilanci Didgeridoo v jeskyni 2014. Jedná se o podklad ke každoročnímu daňovému přiznání, tudíž veškeré příjmy a náklady jsou prokazatelné. Pro příští ročníky omezíme pohyby plateb přes pokladnu, aby se co nejvíce zprůhlednilo financování přes transparentní účet - i přes to, že chápeme např. dodavatele služeb či účinkující, kteří na svou odměnu chvátají, nevěří organizátorům nebo mají okamžité finanční náklady. 




Také bych zde rád poděkoval všem dárcům desátku z prodeje, celkem se vybrala částka 7.765,26 Kč. Bohužel nemůže být v plné výši použita na benefici (viz výše).
Těm, kteří nedarovali peníze, ale jídlo, dárky, materiál patří srdečné díky taktéž - konkrétně:
Štěpánka Trenz - orgonity pro účinkující ze zahraničí (http://terapie-tmou-u-stedricha.webnode.cz/o-mne)
AMRTIT Blansko - vynikající vegetariánské jídlo pro mnoho účinkujících (www.jogablansko.wz.cz/amrit)
Petr Podzim - božská moravská kuchyně, která přilákala mnohé, i ty co toho zneužili - sorry a velké díky Petře. (link na facebook)
Pasta Fidli - vynikající těstoviny, na jejichž výrobě se podílejí lidé se zdravotním postižením (www.pastafidli.cz)
Divoká tráva - kočovní umělci s chutěmi dálav - vegetariánský kotel guláše (https://cs-cz.facebook.com/divokatrava)
(pokud jsem někoho vynechal, omlouvám se, napište, doplním i s odkazem)



Mnozí se ptají, co bylo hlavní příčinou finanční ztráty v roce 2014? Jako statutární zástupce Jeskynní tep o.s. zodpovědně prohlašuji, že důvodů je několik:
- asi polovina platících návštěvníků oproti minulému ročníku.
- příliš velká tolerance pro VIP vstupy.
- moc muziky za málo peněz - na přání návštěvníků dvoudenní festival, organizace akcí v kempu a kostele, příliš velký počet účinkujících.  
- pro svou hrdost na nezávislost zatím nemáme finančního partnera, bojíme se manipulace, která by změnila tvář festivalu. Ale pracujeme na tom :)
- chyběl headliner (tahoun), který by přitáhl pozornost více platících, jako se stalo v případě pana Duška v roce 2013. Výsledek byl však ostudou, takže i zde není záruka.
- nepíšeme granty, ani v ně zatmí nevěříme. Je pak třeba lézt do zadku na všech úrovních - město, kraj, stát, EU. A nesmyslně papírovat a papírovat. Navíc jsme v lese a jeskyni, takže nejsme vidět :) Také nám bylo naznačeno, že nemáme slavné umělce jako...no nebudu jmenovat...a ani mít nebudeme !!! Ano, někteří se nebojí říct si o stovky tisíc. A dostanou je, bohužel někdy i z peněz daňových poplatníků.
- možná je více důvodů, také to že festival je založen a řízen bláznem :) Pozitivním deviantem, který stále hledá jak to dělat lépe a v důsledku okolností a povinností s festivalem souvisejících zapomíná, že na prvním místě vlastní zdraví, rodinný život, že po práci nelze dělat zase práci...Ano přátelé, přes 400 dobrovolnických hodin pro festival je číslo, které mě přinutilo se hluboce zamyslet. Také vymknutý kotník po ukončení úklidových pofestivalových prací mě na více než měsíc zastavil a zvědomil tíhu okolností. Proto jsem si musel od festivalu oddechnout a od října se více věnovat práci za peníze, rodině, kterou jsem pomalu neznal a svému zdraví, které jsem stále přeceňoval. Dalším důvodem časové odmlky bylo také narození dalšího potomka naší milé paní účetní v listopadu 2014, takže teprve po hájeném šestinedělí v prosinci proběhlo předání všech účetních podkladů.
Ještě si dovolím poslední sebereflexní myšlenku - na počátku jsem si vůbec neuvědomoval do čeho jdu a jakou zodpovědnost na sebe beru. Pak přišlo velké nadšení, zklamání, ponaučení, vystřízlivění, touha pochopit nepochopitelné atd. Jednoduše řečeno - první šlo srdce, pak rozum, přiznávám. Z rozumu by však Didgeridoo v jeskyni nikdy nevzniklo :)



Víte, slyšel jsem spoustu chytrých řečí jak dělat festival lépe a viděl tak málo skutečných činů...Velmi si však cením konstruktivní kritiky a cenných připomínek a nápadů. Nicméně akce FÉNIX mi vzala absolutně dech, přihlížel jsem s úctou a respektem - ano, nečekal jsem to. Dobrovolnický tým 2014 složený z tuzemských i zahraničních nadšenců (viz foto níže) byl tím nejlepším, který jsem měl tu čest vést napříč čtyřdenním polem povinností. Velké a srdečné díky chápajícím účinkujícím, kteří si uvědomili skutečný záměr festivalu, udělali skvělou atmosféru a ubrali si ze svého koláče příjmu. Těm, kteří to nechápou, to snad jednou dojde :) A v neposlední řadě poděkování všem návštěvníkům, bez kterých by festival nebyl :)


Organizační tým Didgeridoo v jeskyni 2014.

Ohledně fotek a videí prosím o trpělivost. Na škále priorit je to velmi nízko, byť chápu, že mnohé by to potěšilo. Atmosféra však zachytit nejde, ta se musí prožít. Ale nebojte, dočkáte se i audiovizuálních vzpomínek :)

Takže co bude s festivalem dál? Jak jsem již zveřejnil, jedeme dáááál...5. ročník se bude konat !!! Slíbil jsem to všem, kteří festival podpořili, byť jsem se v slzách s jeskyní a festivalem tajně při posledním vystoupení rozloučil. Vedle velké novinky prozradím ještě termín - 13.6.2015, Jeskyně Výpustek. Ano, posun do teplejšího počasí, který snad zájemci o festival ocení.   

S úctou i úsměvem

Zdeněk Vilímek
statutární zástupce Jeskynní teo o.s.
vedoucí orgnizačního týmu a benefičních projektů


 


DŮLEŽITÉ INFORMACE PŘED FESTIVALEMPoklidné vánoce v kruhu blízkých, zdraví a sílu do nového k-roku 2013 | Rekapitulace letošního 2.ročníku DIDGERIDOO V JESKYNI 2012 |

Dovolte mi zveřejnit účetní bilanci uplynulého 4. ročníku DIDGERIDOO V JESKYNI 2014. Nejprve srdečné poděkování a poklona všem 27 dárcům, kteří podpořili akci FÉNIX a nemalou částkou 46.054 Kč snížili finanční schodek.




Dovolím si zde připomenout neobyčejného dárce, účastníka workshopu australana Bruce Rogerse, didgeridoo nadšence a finančního manažera Honzu Sedláčka, který se postaral o rozlet Fénixe - viz výše. Honza nabídl vedle štědrého daru také dobrovolnické finanční řizení festivalu, takže máme odbornou supervizi :)

Nyní následuje tradiční tabulka vyúčtování, která do koruny a haléře shrnuje účetní bilanci Didgeridoo v jeskyni 2014. Jedná se o podklad ke každoročnímu daňovému přiznání, tudíž veškeré příjmy a náklady jsou prokazatelné. Pro příští ročníky omezíme pohyby plateb přes pokladnu, aby se co nejvíce zprůhlednilo financování přes transparentní účet - i přes to, že chápeme např. dodavatele služeb či účinkující, kteří na svou odměnu chvátají, nevěří organizátorům nebo mají okamžité finanční náklady. 




Také bych zde rád poděkoval všem dárcům desátku z prodeje, celkem se vybrala částka 7.765,26 Kč. Bohužel nemůže být v plné výši použita na benefici (viz výše).
Těm, kteří nedarovali peníze, ale jídlo, dárky, materiál patří srdečné díky taktéž - konkrétně:
Štěpánka Trenz - orgonity pro účinkující ze zahraničí (http://terapie-tmou-u-stedricha.webnode.cz/o-mne)
AMRTIT Blansko - vynikající vegetariánské jídlo pro mnoho účinkujících (www.jogablansko.wz.cz/amrit)
Petr Podzim - božská moravská kuchyně, která přilákala mnohé, i ty co toho zneužili - sorry a velké díky Petře. (link na facebook)
Pasta Fidli - vynikající těstoviny, na jejichž výrobě se podílejí lidé se zdravotním postižením (www.pastafidli.cz)
Divoká tráva - kočovní umělci s chutěmi dálav - vegetariánský kotel guláše (https://cs-cz.facebook.com/divokatrava)
(pokud jsem někoho vynechal, omlouvám se, napište, doplním i s odkazem)



Mnozí se ptají, co bylo hlavní příčinou finanční ztráty v roce 2014? Jako statutární zástupce Jeskynní tep o.s. zodpovědně prohlašuji, že důvodů je několik:
- asi polovina platících návštěvníků oproti minulému ročníku.
- příliš velká tolerance pro VIP vstupy.
- moc muziky za málo peněz - na přání návštěvníků dvoudenní festival, organizace akcí v kempu a kostele, příliš velký počet účinkujících.  
- pro svou hrdost na nezávislost zatím nemáme finančního partnera, bojíme se manipulace, která by změnila tvář festivalu. Ale pracujeme na tom :)
- chyběl headliner (tahoun), který by přitáhl pozornost více platících, jako se stalo v případě pana Duška v roce 2013. Výsledek byl však ostudou, takže i zde není záruka.
- nepíšeme granty, ani v ně zatmí nevěříme. Je pak třeba lézt do zadku na všech úrovních - město, kraj, stát, EU. A nesmyslně papírovat a papírovat. Navíc jsme v lese a jeskyni, takže nejsme vidět :) Také nám bylo naznačeno, že nemáme slavné umělce jako...no nebudu jmenovat...a ani mít nebudeme !!! Ano, někteří se nebojí říct si o stovky tisíc. A dostanou je, bohužel někdy i z peněz daňových poplatníků.
- možná je více důvodů, také to že festival je založen a řízen bláznem :) Pozitivním deviantem, který stále hledá jak to dělat lépe a v důsledku okolností a povinností s festivalem souvisejících zapomíná, že na prvním místě vlastní zdraví, rodinný život, že po práci nelze dělat zase práci...Ano přátelé, přes 400 dobrovolnických hodin pro festival je číslo, které mě přinutilo se hluboce zamyslet. Také vymknutý kotník po ukončení úklidových pofestivalových prací mě na více než měsíc zastavil a zvědomil tíhu okolností. Proto jsem si musel od festivalu oddechnout a od října se více věnovat práci za peníze, rodině, kterou jsem pomalu neznal a svému zdraví, které jsem stále přeceňoval. Dalším důvodem časové odmlky bylo také narození dalšího potomka naší milé paní účetní v listopadu 2014, takže teprve po hájeném šestinedělí v prosinci proběhlo předání všech účetních podkladů.
Ještě si dovolím poslední sebereflexní myšlenku - na počátku jsem si vůbec neuvědomoval do čeho jdu a jakou zodpovědnost na sebe beru. Pak přišlo velké nadšení, zklamání, ponaučení, vystřízlivění, touha pochopit nepochopitelné atd. Jednoduše řečeno - první šlo srdce, pak rozum, přiznávám. Z rozumu by však Didgeridoo v jeskyni nikdy nevzniklo :)



Víte, slyšel jsem spoustu chytrých řečí jak dělat festival lépe a viděl tak málo skutečných činů...Velmi si však cením konstruktivní kritiky a cenných připomínek a nápadů. Nicméně akce FÉNIX mi vzala absolutně dech, přihlížel jsem s úctou a respektem - ano, nečekal jsem to. Dobrovolnický tým 2014 složený z tuzemských i zahraničních nadšenců (viz foto níže) byl tím nejlepším, který jsem měl tu čest vést napříč čtyřdenním polem povinností. Velké a srdečné díky chápajícím účinkujícím, kteří si uvědomili skutečný záměr festivalu, udělali skvělou atmosféru a ubrali si ze svého koláče příjmu. Těm, kteří to nechápou, to snad jednou dojde :) A v neposlední řadě poděkování všem návštěvníkům, bez kterých by festival nebyl :)


Organizační tým Didgeridoo v jeskyni 2014.

Ohledně fotek a videí prosím o trpělivost. Na škále priorit je to velmi nízko, byť chápu, že mnohé by to potěšilo. Atmosféra však zachytit nejde, ta se musí prožít. Ale nebojte, dočkáte se i audiovizuálních vzpomínek :)

Takže co bude s festivalem dál? Jak jsem již zveřejnil, jedeme dáááál...5. ročník se bude konat !!! Slíbil jsem to všem, kteří festival podpořili, byť jsem se v slzách s jeskyní a festivalem tajně při posledním vystoupení rozloučil. Vedle velké novinky prozradím ještě termín - 13.6.2015, Jeskyně Výpustek. Ano, posun do teplejšího počasí, který snad zájemci o festival ocení.   

S úctou i úsměvem

Zdeněk Vilímek
statutární zástupce Jeskynní teo o.s.
vedoucí orgnizačního týmu a benefičních projektů


 


DŮLEŽITÉ INFORMACE PŘED FESTIVALEMPoklidné vánoce v kruhu blízkých, zdraví a sílu do nového k-roku 2013 | Rekapitulace letošního 2.ročníku DIDGERIDOO V JESKYNI 2012 |
TOPlist